Utställning

                                                             

          

 Så var det dags för höstens första utställning. MajBritt Pehrsson från Älmhult ställer ut i Markaryds Kulturhus 17-30 september med vernissage söndagen den 17 september.

Hon målar i olja och akvarell och vill förmedla en känsloupplevelse. Hon har som regel naturen som utgångspunkt för sitt måleri och lägger stor vikt vid färgerna, som måste harmoniera, för att uppnå en helhet. Det är viktigt att bilderna blir en helhet med övrigt i rummet och att betraktaren kan associera runt bilderna.

MajBritt beskriver sin konst så här:

Allt jag skapar filtreras genom mina upplevelser, idéer och visioner. Det är det som formar det slutgiltiga resultatet.

Jag strävar efter att färg och form, i en poetisk framtoning, skall göra mina upplevelser, idéer och visioner synliga. Mina bilder skall innehålla både dramatik, poesi, lekfullhet och allvar.

Man skall bli glad när man ser mina bilder.”

Kommentera

